הרכבת הטראנס סיבירית -

דרך הברזל במקום דרך המשי -

19 ימים
23/09/17-11/10/17
הערות לתשומת לבכם - חדר יחיד תקף רק ללינות במלונות, ולא ברכבת
מחיר לאדם בחדר זוגי
8,750 $
תוספת ליחיד בחדר
1,030 $
ויזה
50 $
סה"כ מחיר לאדם בחדר זוגי
8,800 $
ספי בן יוסף | טיולים מאורגנים בעולם
הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

בתכנון הטיול יישמנו גישה שונה מרוב טיולי ה'טראנס-סיבירית': במקום מסע בלתי נגמר, ברכבת תיירות מצועצעת, שבו הרכבת היא המטרה והאתרים שבהם עוברים הנם אך תפאורת שוליים, הרי שכאן יצרנו איזון בין הזמן שנהיה על רכבת לבין הזמן שנבלה בטיולים מחוצה לה ובמלונות נוחים ונעימים. בטיול הזה יתקיים מפגש רצוף עם הקליידוסקופ האנושי והרב לאומי של סיביר. כך הפכנו את הרכבת לאמצעי ולא למטרה בלעדית; את מקום הביקורים המזורזים והחפוזים באתרים המרתקים, שבהם הרכבת עוברת, החלפנו בטיולים בני יום שלם ואף יותר מכך, בכדי להגיע להבנה עמוקה ומשמעותית של תפקידיהם ההיסטוריים וליהנות משכיות החמדה שלהם בצורה נינוחה, כפי שאנו אוהבים ונוהגים לעשות. הטיול בבצוע רואים עולם - החברה להגנת הטבע הטיול מלא

ימים 1-2 - טיסה ונחיתה בבייג´ינג

ימים 1-2 - טיסה ונחיתה בבייג´ינג

2017-09-23 - 24/09/2017

אחרי טיסה ארוכה, ננחת בבירה הסינית. בהתאם לשעת הנחיתה, ייתכן שנצליח ''להרויח'' משהו מהעיר, ונשתדל, להגיע למקומות שגם וותיקי בייג'ינג אינם מכירים. בערב נהנה מארוחה טובה בבית משפחה סינית, המתגוררת באחת השכונות העתיקות של העיר (חו-דונג), שכף הדחפור ויזמת הנדל"ן המסחררת של בייג'ינג המודרנית עדיין לא הגיע אליה. לינה בבייג'ינג.

יום 3 - לדא-טונג; פחם ומנזר תלוי

יום 3 - לדא-טונג; פחם ומנזר תלוי

2017-09-25

בבוקר נסע (עדיין באוטובוס, אפילו שזה טיול רכבת...) מבייג'ינג אל העיר דא-טונג (Da Tong). מזה כמאה שנים, היא נודעת כ''עיר הפחם'' והיתה מרכז להפקת המשאב הזה, שעד לפני זמן מה היה רווחי ומקור פרנסה לעשרות אלפי משפחות. בשל מלחמתה של סין בזיהום האוויר בעריה הגדולות, ובשל ההאטה בבניה, הועמה יוקרתו של הפחם. הביקור בדא-טונג הוא עוד נדבך, מעבר לאתרים ההיסטוריים המפוארים, להבנתה של סין היום. עוד חשוב לדעת, שדא-טנג היתה תחנה חשובה על ''דרך המשי'' ההיסטורית, וזו הפעם הראשונה, אך לא האחרונה, שבמסענו על ''דרך הברזל'', היא ''דרך המשי'' המודרנית, נפגוש בשתיהן. בחזרה לימים המפוארים של העיר: כשנגיע לדא-טונג ניסע כשעה ומחצה בין טורי משאיות עמוסות פחם אל מקדש שואן קונג (Xuan Kong) – "המקדש התלוי''. המבנה בן כ- 1,500 השנה בנוי אל תוך צוק בגובה 75 מ'. המנזר כולו נשען על תמוכות עץ, שנסמכות אל חורים אשר נקדחו אל תוך הצוק. לא זו בלבד שהארכיטקטורה שלו ''מוזרה'', אלא גם, בשנת 2010, הוא זכה במקום מכובד בעשיריה הראשונה של רשימת ה''מבנים המוזרים המסוכנים ביותר'' של המגזין "Time", המנזר הזה הוא היחיד בסין, המקדש את כל שלושת האמונות החשובות: בודהיזם, דאואיזם וקונפוציאניות. בערב נשוב אל דא-טונג, בה נלון.

יום 4 – קיר של דרקונים ומערות הבודהא העתיקות

יום 4 – קיר של דרקונים ומערות הבודהא העתיקות

2017-09-26

היום יתחיל במתחם הארמון הקיסרי המשוחזר של דא-טונג. לשחזור העכשווי אמנם לא נכנס, אבל במתחם האדיר הזה יש אלמנט אחד מקורי לחלוטין ועתיק מאד, ובו דווקא נבקר: ''קיר תשעת הדרקונים'' הקיסרי, יצירת אמנות קרמית, שאחותה האחת והיחידה בסין, נמצאת בארמון הקיסרי בבייג'ינג – "העיר האסורה". מכאן נסע אל מערות יון-גאנג (Yun Gang), מרחק 16 ק''מ מערבית לעיר. זה אתר מורשת עולמית של אונסק''ו ונחשב לאחד מיצירות המופת של אמנות הפיסול והגילוף הדתיים במערות בסין. האתר עשוי גלריות לאורך מאות מטרים ובהן 252 מערות, וכ-51,000 פסלי בודהא בגדלים שונים, מזעירים לענקיים. בתום כל הנפלאות האלה, נסע לתחנת הרכבת הקרובה (והיא רחוקה למדי....), שם נעלה על הרכבת ה"טראנס-מונגולית", שתהפוך בעוד זמן קצר ל"טראנס-סיבירית", בדרכנו הארוכה צפונה ומערבה. בלילה נחצה את הגבול למונגוליה, ובנקודה זו נראה גם כיצד עובדי הרכבת מחליפים את מרכבי הקרונות מתואמי המסילה הסינית, לתואמי המסילה המונגולית-רוסית, תוך שהקרונות על נוסעיהם מורמים באוויר. לינה ראשונה בקרון הרכבת.

יום 5 – מול פסלו של ג'נגיס חאן

יום 5 – מול פסלו של ג'נגיס חאן

2017-09-27

הרכבת תעצור באולאן בטאר (Ulan Bataar), בירת מונגוליה. אחרי התארגנות במלון, נצא אל העיר כדי לנשום טיפה מ"הארץ החדשה", שאליה הגענו. נסתובב בכיכר המרכזית, שבה ניצבים זה מול זה פסלו של ג'נגיס חאן, אבי האומה המונגולית ומולו, פסלו של סוחבטאר - מאבות המהפכה הקומוניסטית במונגוליה. הערב יוקדש לשני ארועים חשובים: האחד, מופע ריקודים, שירה מסורתית ונגינה של מיטב אמני המחול והמוסיקה המסורתית המונגולית (כולל שירת "ח'ומי", שבה הזמר מפיק שני קולות שונים מאותו גרון....), והשני – ארוחת ערב טובה .... לינה באולאן בטאר.

יום 6 - הערבה המונגולית וסוסים ששבו מן המתים

יום 6 - הערבה המונגולית וסוסים ששבו מן המתים

2017-09-28

מאולאן בטאר נצא אל לב מונגוליה האמיתית. המראה הוא כמו שסיפרו לנו: ערבות גליות מכוסות עשב ומנוקדות בעדרים, במאהלים ובגלי אבנים מקודשים. נבקר במאהל נוודים שהבינו לא מזמן, כי אפשר להתפרנס לא רע לא רק ממרעה, אלא גם מחשיפת אורח החיים הנוודי על כל פרטיו ואמצעיו הצנועים בפני אורחים חיוורי פנים. ביקור במאהל הזה הוא פתיחת צוהר נפלאה אל מעגל החיים של נוודי הערבה. אתם גם נאכל צהרים. מכאן נמשיך אל שמורת הטבע חוסטאין נורו (Khustaiin Nuruu), שאליה נגיע אחרי הצהריים, כשסוסי הבר – טאחי - יורדים אל הנחל להרוות את צימאונם. הטאח'י הוא מין סוס הבר היחיד בעולם. לאחר שהוא נעלם מן הטבע בשנות ה-70 של המאה הקודמת, הוקם פרויקט משותף של גופי שימור סביבה וטבע, מונגולים והולנדים, ובו נאספו פרטים מגני חיות ברחבי העולם והשיבו אותם לערבות מונגוליה. היום כבר שבו כמה עדרים לשוטט בערבות, מחוץ לשמורה. אם נצליח אכן במעקב אחרי סוסי הבר ויהיה לנו עוד זמן אור, נרד מן הגבעות אל עמק הנהר כדי לבקר באתר פרהיסטורי מיוחד, ששוב, יהיה פרק בתולדות מונגוליה ולמעשה – בתולדות כל אסיה התיכונה. בערב (מאוחר) ניסע אל אולאן בטאר, שבה נלון לילה נוסף.

יום 7 – גיבור אדום ושוק שחור

יום 7 – גיבור אדום ושוק שחור

2017-09-29

פירוש שמה של העיר אולאן באטאר הוא "גיבור אדום". שם שניתן לה רק עם הפיכתה לבירת מדינה קומוניסטית. קודם למהפכה, עת ששלט בה עדיין "המלך הקדוש" (Bogd Khan) שמה היה ארק, כלומר – פלצור (Urga), כפי שזה נכתב וכפי שזה מבוטא בקלות דעת בפי זרים.... בבוקר נצא "לגלות" משהו מתולדות הארץ רחבת הידיים הזו, במוזיאון הלאומי להיסטוריה. לא להיבהל; הוא ידידותי, מחכים ומרתק. ככל הנראה נספיק גם לבקר ב"שוק השחור" (שנקרא כך היות שהוא נמצא על אספלט שחור ולא בגלל הפירוש שעולה בדעתנו). אחר הצהריים נעלה על הרכבת – שבה נעשה את הלילה בדרכנו לאירקוצק, סיביר.

יום 8 - על חופי הימה הכחולה הגדולה

יום 8 - על חופי הימה הכחולה הגדולה

2017-09-30

אחרי חציית הגבול בין מונגוליה לרוסיה, והחתמת הדרכונים משני צדי הגבול, הרכבת תסע דרך אולאן אודה (Ulan Ude), בירת הרפובליקה הבוריאטית (המונגולית) האוטונומית בדרום סיביר, ולאורך חופי ימת בייקל. אחרי הצהרים הרכבת תחנה באירקוצק (Irkutsk) וממנה נסע כשעה אל ליסטוויאנקה (Listviyanka) - עיירת קייט קטנה על חופי ימת בייקל, שהיא מקווה המים המתוקים הגדול בעולם. מאד ייתכן שנצליח עוד באותו יום להציץ במוזיאון הפתוח של טלצי (Taltsy), שבו בנויים דגמים מייצגים של בתי מגורים ובתי חווה מרחבי סיביר ומתקופות שונות. לינה על שפת הנהר אנגארה, סמוך למוצאו מן הימה, ליד ליסטוויאנקה.

יום 9 - אבזם הזהב של חגורת הברזל (שם רוסי....)

יום 9 - אבזם הזהב של חגורת הברזל (שם רוסי....)

2017-10-01

הבוקר נעלה על מעבורת, אשר תיקח אותנו אל מעבר לנהר אנגארה (Angara), הנהר שמנקז את ימת בייקל צפונה, אל האוקיאנוס הארקטי. כאן, מפורט בייקל, נסע ברכבת סובבת-בייקל (Krugobaikalsky). קטע המסילה הזה (היום – לצרכי טיול בלבד), הוא פלא הנדסי המורכב מ - 38 מנהרות, 15 סוללות אבן ו- 20 גשרים, אשר נבנו בימי הצאר ניקולאי ה-II בראשית המאה ה-20. בדרך נעצור בכמה נקודות תצפית כדי להתרשם מהמסילה ה''פלאית'' וממראות הימה. בצהריים נגיע אל פולוביניה (Poloviniya), כפר קטן ומבודד בלב הטייגה הסיבירית הענקית, נלך כמה דקות אל בית הארחה ביער, שבו משפחה מקומית תאכיל אותנו את ארוחת הצהרים. אחרי כן נלך אל מפרץ קטן ליד תחנת הרכבת, נעלה על סירה אשר תיקח אותנו על מימי ימת בייקל בחזרה אל ליסטוויאנקה. נבקר במוזיאון האקולוגי של הבייקל. בו מוצגים מיני חי וצומח אנדמיים לאזור הזה. באקווריומים הגדולים נראה אף את הניירפות (Nerpa) - כלב הים היחיד בעולם שחי במים מתוקים. בתום היום העמוס הזה ניסע חזרה אל אירקוצק, שבה נלון.

יום 10 - עיר מפלט ושוב ברכבת

יום 10 - עיר מפלט ושוב ברכבת

2017-10-02

בוקר באירקוצק: נלך במרכז הישן של העיר, פה נראה את בתי העץ שבנו ה''דקבריסטים'', אלה הקצינים המשכילים אשר הוגלו לכאן במאה ה-19 בעקבות ניסיון הפיכה כושל נגד המשטר השמרני של הצאר. הם הביאו אל המושבות הרחוקות של סיביר את הלך הרוח התרבותי הרוסי, ובכך השלימו את כיבושה של סיביר, לא רק בכוח הזרוע, אלא גם בהפיכתם של ה''ילידים'' לרוסים של ממש, בגוף וברוח. נמשיך אל הכנסיות במרכז העיר, אל בית הכנסת המחודש אשר נבנה בסיועם של אוליגרכים יהודים (אחרי שהקודם נשרף בנסיבות מסתוריות) והיום הוא מרכז מפואר ליהודי העיר. נסיים בטיילת על גדות הנהר אנגארה. אחרי הצהרים נחזור אל הרכבת, שבה שוב נעשה את הלילה בדרך לקראסנויארסק.

יום 11 - הגבעה האדומה - לב הזהב של סיביר

יום 11 - הגבעה האדומה - לב הזהב של סיביר

2017-10-03

בבוקר נגיע אל קראסנויארסק (Krasnoyarsk), העיר השלישית בגדלה בסיביר שבנויה על שתי גדות הנהר הענק יניסיי. העיר נבנתה במאה ה – 17 כמאחז-מוצב קדמי של הקוזאקים, בחזית התפשטותה של האימפריה הרוסית מזרחה, אל תוך סיביר. התהפוכות ההיסטוריות הקשורות לעיר, מתחילות במעבר שמה המונגולי – קיזיל יאר (הגבעה האדומה) לרוסי; גם הוא הגבעה האדומה .... משנמצא זהב בסביבתה והיא הפכה למוקד פעיל של כלכלה משגשגת ולעושר, הפכה גם לסיבה טובה לכך, שברבות הימים תהפוך לאחת התחנות החשובות בנתיב ה"טראנס סיבירית". לא רחוק מהנהר, מחוץ כמובן לעיר, משתרעת (מאז 1925) שמורת הטבע סטולבי (Stolby), היא שמורת "עמודי קראסנויארסק". שם ניצבים עמודי סלע ענקיים, פרי פעילות אירוזיבית שהותירה חלק מהעמודים האלה להתרומם לגובה של כ–90 מ'. כשנחזור לעיר, נצא "לספוג" גם משהו מהעיר עצמה. לינה בקראסנויארסק.

יום 12 – הרכבת במרחב האין סופי

יום 12 – הרכבת במרחב האין סופי

2017-10-04

בבוקר, נסע אל תחנת הרכבת כדי לחזור אל קצב גלגלי הברזל. הרכבת תעזוב את התחנה ומכאן ואילך, עד למחרת עם שחר, נתמכר לחלונות ולסיכומי ביניים של תכני המסע. בין תחנות הרכבת בדרך הארוכה, ירוצו לאחור, בחלונות, מרחבים אין-סופיים. זו תהיה באמת הזדמנות לחוש את ממדיה של סיביר הענקית, את אלפי הקילומטרים של היער הגדול שלה, את השדות רחבי הידיים מאופק לאופק ואת אלפי הנקודות הקטנות של כפריה ועיירותיה. לילה ברכבת.

יום 13 - בגרמניה הקטנה

יום 13 - בגרמניה הקטנה

2017-10-05

עם שחר נגיע אל אומסק (Omsk), אשר נוסדה בראשית המאה ה - 18 כמוצב הגנה קדמי על האינטרסים של רוסיה מפני נוודי הערבות. במאה ה - 19 הפכה העיר באופן רשמי לבירת סיביר ומקום מושבו שליט המחוז, בית לאקדמיה צבאית ומדרך הטבע גם לכנסיות, למסגדים ואף לבתי כנסת. את חלקו הראשון של היום, מייד אחרי ארוחת הבוקר, נקדיש לרוסים-הגרמנים (או הגרמנים-הרוסים; שאלה של הגדרה...). הגרמנים הגיעו לרוסיה עם הזמנתם על ידי הצארינה יקתרינה הגדולה, שהיתה בעצמה גרמניה. על תולדותיהם מאז ועד היום נלמד תוך כדי הטיול. נבקר בביתו של שטומפף, ''גביר'' גרמני, שהפך למועדון חברים של הקהילה ולמעשה למוזיאון לתרבותם. אחר כך ניסע אל מחוץ לאומסק, אל מושבה של הקהילה הגרמנית-רוסית - היא אזובו (Azovo), הבירה הלא רשמית של כפרי הקהילה הגרמנית-רוסית - וכאן נפגוש את בני הקהילה אשר מקיימים הלכה למעשה אורח חיים אשר בו הגבולות בין התרבות הרוסית לגרמנית מטושטשים למדי.

יום 14 - אומסק

יום 14 - אומסק

2017-10-06

ככל שהגבול הרוסי הלך והתרחק מזרחה, חשיבותה של העיר אומסק פחתה, עד שהרכבת הטראנס-סיבירית החלה לפעול והשיבה לעיר את עלומיה. בשל מיקומה על קו הרכבת החוצה אותה ממערב למזרח, ועל הנהר אירטיש שעובר בעיר ומחבר בין המכרות העשירים של קזחסטאן בדרום עם מרבצי הגז והנפט האדירים בצפון, הפכה אומסק לצומת כלכלי כה משמעותי, שנציגי מדינות כגון גרמניה, אנגליה והולנד פתחו כאן קונסוליות מסחריות. בבוקר נטייל במרכז ההיסטורי שלה, שבו עמדה המצודה אשר ביססה את מעמד הרוסים כבעלי הבית החדשים. נלך בשדרות הרחבות והמטופחות דרך כמה מונומנטים המספרים (כתמיד) את סיפורה של העיר, ושל רוסיה כולה. נסיים ליד קתדרלת התרדמה של מרים, שהיא אחת הכנסיות הגדולות בסיביר, וללא ספק מהיפות שבהן. הצטיידות בשוק המזון המקומי ובערב נעלה על הרכבת ובה נלון בדרכנו ליעד הבא.

יום 15 – החלון של הצארינה לאסיה

יום 15 – החלון של הצארינה לאסיה

2017-10-07

עם שחר נגיע אל יקתרינבורג (Yekaterinburg), הנקראת על שם יקתרינה הראשונה, אשתו של פיוטר הגדול. נעבור מיד אל המלון להתארגנות ואחרי ארוחת בוקר ומנוחה ניסע אל נקודת ההתחלה לטיול כל היום בתוך יקתרינבורג עצמה. נראה בעיר את האגם המעוצב, שהיה מפעל לשטיפת פסולת של תעשיית ברזל, את רבעי המגורים של המשטרה החשאית לשעבר (נ.ק.וו.ד), את מרחב החיים המשולב בתעשיית הנשק הסובייטית הכבדה ועוד מונומנטים עירוניים חשובים, שעשו את יקתרינבורג ה"חלון לאסיה", באותה מתכונת ובאותו הלך מחשבה, שסנט פטרבורג נוסדה כ"חלון לארופה". כמובן שלא נפסח על כנסיית "הדם", אשר הוקמה בנקודה המדויקת שבה נכלאה כל משפחת הצאר - הרומאנבים – לפני שנרצחה לא רחוק מכאן. לינה ביקתרינבורג.

יום 16 - בהרי אוראל

יום 16 - בהרי אוראל

2017-10-08

היום נצא מיקתרינבורג אל הרי אוראל, כדי להתרשם מעט מן הטבע הפראי של חבל הארץ הזה. ניסע אל נביאנסק (Nevyansk), אחד ממרכזי הפקת הברזל הראשונים בהרים, שהוקם בהוראתו של פיוטר הגדול בשנת - 1710. כאן נבקר במגדל הנטוי, של בני משפחת דמידוב - מסוחרי הברזל הראשונים של סיביר ושניים לצאר בעושרם האגדי. נטייתו הדרמטית היא כמובן שגיאה תכנונית או ביצועית עם הקמתו לפני כ–300 שנה, אך המבנה עצמו, "סיפורו", רצפות הברזל שלו ועוד, עשו אותו יעד ל"עליה לרגל" מקומית ולמגדל פיזה זוטא... ארוחת צהרים עם משפחה מקומית, שלאחריה נמשיך לביקור בכפר של "המאמינים הישנים", שוב "אוכלוסיית נמלטים" מרוסיה הארופית לפני כ–300 שנה, שאת תולדותיהם נלמד במקום. ניסע אל הכפר הקטן איסט (Iset) שממנו נלך ביער טיפוסי (ויפהפה) של הרי אוראל. נעלה ברגל אל "עיר השטן" (Chertovo Gorodische) - שרשרת סלעים שחורים, שמראשם נשקפים נופי האוראל על יערותיו ואגמיו. נשוב על עקבותינו ביער, וניסע אל בורות גאנינה, לשם הושלכו גופותיהם של הנרצחים מבית רומאנוב. למרות שהסברה הרווחת היא, שגופותיהם הוברחו משם על ידי המהפכנים כדי למנוע מכוחות הצאר למצאם, הכנסייה הרוסית רואה כאן את מקום מנוחתה האחרון של משפחת המלוכה, ולכן הקימה במקום מתחם כנסיות מפואר. באווירה המעורבת הזו, של חיסולים ויערות, נשוב אל יקתרינבורג ללינה.

ימים 17-18 – מאסיה לאירופה, אל ואצל הטטרים

ימים 17-18 – מאסיה לאירופה, אל ואצל הטטרים

2017-10-09 - 10/10/2017

לפנינו שוב יום נסיעה, שבו נחצה את הרי אוראל המיוערים, נעבור מאסיה לאירופה אל קאזאן (Kazan), בירת הרפובליקה הטטארית, או כפי שהיא ידועה ברוסיה - טטארסטאן. למרות שמוצאה של כמחצית מאוכלוסיית טטארסטאן הוא רוסי, האזור משמר את צביונו המוסלמי. זו הפעם השניה (והאחרונה), ש"דרך הברזל" נפגשת עם "דרך המשי", שעל כן גם קאזאן היתה תחנה חשובה וצומת בדרך המסחר המיתולוגית של העולם העתיק. אחרי התארגנות ערב קצרה במלון, נצא לטיול לילה אל הקרמלין של קזאן לצרכי צילום והתפעלות, ומייד למיטות במלון בעיר..... ביום המחרת נתור את העיר: נתחיל ברחוב באומאנה (Baumana), המדרחוב המעוצב והשוקק חיים, הנמתח עד לכיכר טוקאי (Tukay) אשר בלב העיר. מכאן נמשיך דרך החלק ההיסטורי של העיר, כולל העצירה המתחייבת אל מול האוניברסיטה של קאזאן בה למדו כמה מהדמויות הבולטות בהיסטוריה הרוסית, בהן לנין (אשר סולק מהאוניברסיטה) ולב טולסטוי. נמשיך אל הקרמלין של קאזאן, אתר 'מורשת עולמית' של אונסק"ו, אשר נבנה על ידי איוון ה – 4 ("האיום") על חורבות ארמונו של החאן הטאטארי של קאזאן. בליבו של מתחם הקרמלין נמצא המסגד הגדול ביותר ברוסיה ובאירופה כולה, לבד מתורכיה, קול שריף (Kul Sharif). נבקר ברובע הטאטארי של קאזאן, על גדת הוולגה ומכאן- אל רכבת הלילה האחרונה בטיול.

יום 19 - תם המסע

יום 19 - תם המסע

2017-10-11

בבוקר נגיע לתחנת הרכבת ("קאזאן") במוסקבה, שבה יחכה לנו רכב. בשל גדלה העצום של העיר ועומס התחבורה הבעייתי מאד שלה, נתרענן "בקיצור" על כוס קפה ונסע ישירות אל שדה התעופה לקראת הטיסה הביתה. היה ולוח הזמנים יאפשר הצצה אל אתר או שניים "בדרך", לא נחמיץ את ההזדמנות, אם כי הסיכוי לכך די נמוך.

ספי בן יוסף | טיולים מאורגנים בעולם
הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

על הרכבת – מושגים וגם פרקטיקה ....

יש שתי דרכים לערוך טיול שכותרתו היא: "הרכבת הטראנס-סיבירית", לאורך מסילת הברזל מבייג'ינג דרך מונגוליה וסיביר עד למוסקבה. 
האחת: ברכבת תיירים, שמנסה "ללכת בעקבות" ה'אוריינט אקספרס' ז"ל, וכמוה כאנית קרוז, שבה מתקדמים ממקום למקום, יורדים לכמה שעות בנקודת יעד כלשהי, עולים עליה שוב וממשיכים בנסיעה. 
השניה: לנסוע ברכבות מקומיות - והיא הדרך שבה בחרנו.

הנסיעה ב"רכבת הקרוז" יותר נוחה, אולם היא לא מאפשרת למטייל לחוש באופן בלתי אמצעי את חיי המקומיים, להבין את תרבותם ולחוות את יפי הטבע באמת, ולא רק דרך חלונות הרכבת; הנסיעה הופכת בעצם להסתגרות ב"קפסולה" סטרילית ומנותקת למדי ויאה למי שכל רוצונו לסמן ""V על כותרת עם שם רומנטי....

משהו על "המנהלות"
1 - הטיול ברכבות המקומיות מתוכנן כך, שאין יותר מלילה אחד על הרכבת. עבורנו, הרכבת היא רק האמצעי להגיע ממקום למקום. בסיום כל קטע הטיול עוצר, ומטיילים יום עד שלושה ימים בעיר היסטורית ובסביבותיה (כפרים, אתרי טבע ונוף ועוד). 
2 - הלינה תמיד במלונות 4 או 5 כוכבים, ובמקומות שאין בתי מלון ברמה הנדרשת – הלינה תהיה בבתי הארחה מקומיים הטובים שיש. עם סיום הטיול בעיר – חוזרים לנסוע ברכבת הבאה ומתקדמים איתה ליעד הבא. 
3 - תכנון הטיול כפוף ללוחות הזמנים של הרכבות הבינלאומיות  - בין מונגוליה לסיביר – ושל הרכבות המקומיות ברוסיה. 
4 - אנחנו תמיד מכוונים לרכבות בסטנדרט הגבוה שיש, אם כי לעיתים - בגלל אילוצי לוחות זמנים ומשום שאנחנו חושבים, כי חבל להפסיד מהמראות בתחנות השונות – אנו נאלצים לוותר על הסטנדרט העליון ולהתפשר על רכבת אחרת.
5 - עם זאת, בכל הרכבות שאנו נוסעים בהן יש מחלקה ראשונה. במחלקה הראשונה יש שתי מיטות המיועדות לשני אנשים בלבד. במחלקה השניה, התאים הם אותם תאים כבמחלקה הראשונה, אלא שיש בהם 4 מיטות. 
ברכבות שבהן אין אפשרות להזמין את תאי המחלקה הראשונה אנחנו דואגים שבתא יהיו רק שני מטיילים, כמו במחלקה הראשונה (כלומר, אנחנו קונים את כל התא - ארבע המיטות עבור שני מטיילים). 
6 - מחיר הטיול לנוסע בודד, יחיד בחדר, אינו כולל התא ברכבת, אלא רק את עלות השהות בבבתי המלון. מי שמבקש להיות לבד גם בתא הרכבת– יודיע לנו על כך עם ההרשמה ואם יהיה אפשר (בכפוף להגבלות מקום ברכבת) להזמין תא לבודד בקרון של הקבוצה, נוכל לספק גם תא ליחיד. 
יש לקחת בחשבון, שסידור כזה יעלה את מחיר הטיול בכ - 20-30% לפחות.
7 - ברכבות יש בדרך כלל קרון מסעדה וברוב המקרים (במחלקות הראשונות)  מוגשות ארוחות חמות לתא בקרון. 
האוכל ברכבת הוא בדרך כלל פשוט ומזכיר ארוחות בחדר אוכל של מפעלים.... במשך כל הנסיעה יש מים חמים להכנת שתיה חמה. קפה כדאי שתביאו מהבית, שקיות תה מחולקות לתא בקרון.  
8 - לפני העליה לרכבת, יהיה זמן לקניות בסופרמרקט מקומי, שבו כל אחד מהמטיילים יוכל להצטייד במה שחשקה נפשו לנסיעה ברכבת.

 

הערה חשובה: 

אנו חוזרים ומדגישים שלמרות שיש סבלים בתחנות הרכבת, לעיתים לא ניתן להמנע מגלגול הציוד ברציפים ובמדרגות. גם איחסון הציוד בתאי הרכבת מתאים למזוודות סבירות (אחת לאדם) ולא לאריזות ענקיות . קחו זאת לתשומת לבכם.
הדרכונים חייבים להיות בתוקף של חצי שנה לפחות מיום הכניסה לרוסיה ובכל דרכון חייבים להיות לפחות שלושה דפים ריקים (דף עם חותמת אחת אינו דף ריק!!).
על כל שינוי בדרכון (הארכה, החלפת דרכון וכו') אחרי הרישום לטיול - יש לדווח לנו באופן מידי. כל שינוי דרכון מרגע קניית הכרטיסים לרכבות, יחייב קניית כרטיסי רכבת נוספים על פי הדרכון החדש. העלות תחול על המטייל.
 
מחיר הטיול כולל:

* טיסות בינלאומיות תלאביב – בייג'ינג ומוסקבה תל אביב
* מיסי נמל והיטלים (כפי שהם ידועים בעת כתיבת שורות אלו. מחירם הסופי נקבע ביום הכרטוס* נסיעות ברכבות כמפורט בתכנית (2 בתא)
* העברות משדות התעופה ואליהם
* הדרכה - ספי בן יוסף ומדריכים מקומיים.
* לינה – במלונות הבאים או דומים להם:
   בייג'ינג – מלון 5 כוכבים סופיטל וונדה
   דא-טונג –מלון 5 כוכבים האוורד ג'ונסון ג'ינדי פלזה 
   אולאן בטאר – מלון 4 כוכבים בסט ווסטרן פרמייר
   ליסטוויאנקה – בית הארחה אנגרסקי איסטוק 
   אירקוצק - מלון 4 כוכבים קורט יארד - מריוט
   קראסנויארסק – מלון 4 כוכבים מלון סופט 
   אומסק - מלון 4 כוכבים מלון איביס 
   יקטרינבורג – מלון 4 כוכבים נובוטל 
   קזאן – מלון 4 כוכבים רמדה קזאן
   6 לילות ברכבת בתאים זוגיים
* כלכלה – על בסיס חצי פנסיון  פרט לרכבת
   על הרכבת, מסיבות טכניות לא נספק ארוחות, אך אנו נעבור בחנות מקומית לפני כל נסיעת רכבת להצטייד במצרכים לנסיעה . בנוסף, ברוב הרכבות יש קרון מסעדה, כך שמי שירצה להתענג על המעדנים המקומיים- מוזמן לעשות כן.
* דמי רישום וטיפול
* אשרה לסין
* דמי כניסה לכל האתרים המוזכרים בדף המסלול.
* תשר לנותני שירותים בחו"ל

 מחיר הטיול אינו כולל:

* ביטוחים – חובה על כל מטייל לרכוש ביטוח, המכסה מקרים של תאונה, אבדן ונזק. אנו ממליצים גם לקנות פוליסת ביטוח המכסה חילוץ והטסה רפואית. ביטוח המכסה מקרה של ביטול הטיול מומלץ גם הוא.
* כל פעילות נוספת שאיננה מפורטת בדף המסלול.
* כל ארוחה שאיננה מצויינת בסעיף 'המחיר כולל ' או כל ארוחה בזמן הנסיעות ברכבות.
* חטיפים ומים במהלך הטיול
* הוצאות בעלות אופי אישי.
* כל הוצאה נוספת, שאינה נכללת בפעילות המוזכרת בתכנית.
 
* ימי היציאה והחזרה הסופיים של הטיול ייקבעו עם קבלת לוח הזמנים המדוייק מחברות הרכבות. 

מחיר הטיול למטייל בחדר זוגי או תא ברכבת לקבוצה בת מינימום 14 משתתפים משלמים 8800$. בקבוצה המונה פחות מ-14 משתתפים לא תוענק הנחת מטייל ותיק.
תוספת ליחיד בחדר $1030 (לתשומת לבכם - חדר יחיד תקף רק ללינות במלונות, ולא ברכבת)

בטיסות קבוצתיות אין החברה יכולה לקבוע את שירותי התעופה השונים כגון: מקומות הישיבה במטוס (גם אם הוזמנו על ידנו לבקשת המטיילים) מיקום הנוסעים נקבע על ידי חברת התעופה ובאחריותה 
* ימי היציאה והחזרה הסופיים של הטיול ייקבעו עם קבלת לוח הזמנים המדוייק מחברות הרכבות.
 
תשלומים:
כדי להבטיח את מקומכם בטיול, יש לשלוח טופס רישום מקוון דרך האתר. מקדמה של 500$ תיגבה עם הבטחת יציאת הטיול..
תשלום ראשון בסך 2500$ - עד ה-25 ביולי 2017.
תשלום שני בסך 2500$ עד ה- 25 באוגוסט 2017
תשלום שלישי בסך 3300$ עד ה- 25 בספטמבר 2017 
הנחות + תוספות, כמו תוספת לחדר יחיד  יתווספו לתשלום האחרון.
את התשלומים יש להעביר לפקודת 'ספי אריאל בן יוסף בע'מ', ח'פ 514198753 בנק מרכנתיל 17 סניף התבור 695 המשלמים בשקלים: לחשבון 5839 התשלום לפי השער הגבוה של המחאות והעברות של הדולר.
המשלמים בדולרים - לחשבון 58930789
המבקשים לשלם במזומן או בכרטיס אשראי – יתאמו עם ענת 054-6788408.
 
ביטול:
* מתאריך הרישום יחוייב כל מטייל ב –100$ דמי טיפול ורישום. דמי הרישום הם חלק ממחיר הטיול וכלולים בו.
* עד 60 ימי עבודה טרם יציאת הטיול - חיוב של 100$ דמי רישום, אליהם יתווספו הוצאות שאינן ניתן להחזר (כגון הזמנות לרכבת, דמי אשרות וכד').
בין 59 ימי עבודה ל-31 ימי עבודה- 750$
בין 30 ימי עבודה ל-16 ימי עבודה – 1500$ ממחיר הטיול
בין 15 ימי עבודה ל-3 ימי עבודה לפני מועד יציאת הטיול – 3500$ ממחיר הטיול.
בין שני ימי עבודה למועד יציאת הטיול, או אי הופעה לטיול מכל סיבה שהיא – 100% דמי ביטול.
מנין ימי העבודה מוגדרים לפי ימי העבודה בארץ -  ימים א-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וחג)
* דמי ביטול של כרטיסי הרכבת בהתאם למדיניות חברות הרכבות
* דמי ביטול בגין הטיסות - בהתאם למדיניות חברת התעופה עד יום היציאה. ביום היציאה דמי הביטול כוללים גם את מחיר הטיסות.
* אנו ממליצים בחום לרכוש פוליסת בטוח המכסה דמי בטול של הטיול!
היה ויחולו שינויים של הרגע האחרון, הן ע'י חברות התעופה וחברות הרכבות  והן ע'י גורמים בארצות המתויירות הקשורים לטיול, יחולו שינויים גם בתכנית הטיול - לפני היציאה או במהלכו כמיטב הבנתם המקצועית של המדריך הישראלי והמלווה בשטח.
לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות (טקסים, אירועים פולקלורים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד') וכן עקב שיקול דעתו של המדריך הישראלי והמלווה המקומי בשטח.
שינויים בלוח הטיסות ולוח הזמנים של הרכבות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם עלות הטיול.

בעצם הרשמתו מביע המטייל את הסכמתו לכל התנאים וההגבלות שהוזכרו ופורטו למעלה, ואשר מופיעים במסמך התנאים הכלליים של 'חברת ספי אריאל בן יוסף בע'מ'.

הרישום ייעשה באמצעות טופס רישום אלקטרוני דרך האתר
 
 

ספי בן יוסף | טיולים מאורגנים בעולם
הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

כללי
יעדי הטיול מתוכננים על סמך היכרותו של ספי את המסלולים ועל סמך היכרותם, ידיעתם וניסיונם של המפעילים בארץ ובחו"ל.
היות שבחלק מהטיול תשתית התיירות אינה מפותחת ועלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות, לעיתים מסלולי הטיול והביקורים באתרים ובשמורות השונות, נתונים לשינויים משיקולים שונים. חברת ספי אריאל בן יוסף בע"מ (להלן החברה) שומרת לעצמה את הזכות לביצוע שינויים בהתאם לנסיבות. אמות המידה לדרוג שירותי התיירות, אמינותם וטיבם אינם אחידים בכל הארצות ואינם תמיד תואמים את המוכר לנו. אנא, התייחסו לעובדה וראו אותה כחלק מחוויות הטיול.

הערה חשובה: בחלק מהמקומות בטיול, אין שרותי תיירות המקובלים במערב, או שאין שרותי תיירות בכלל.
הרשמה לטיול 
ההרשמה לטיול תעשה באמצעות טופס ההרשמה מקוון אשר נמצא באתר. ההרשמה תיכנס לתוקף עם תשלום דמי הרישום לטיול.
תנאי ההרשמה
ההרשמה לטיול תתבצע באמצעות הטופס המקוון כאמור לעיל והעברת אישור על תשלום דמי הרישום. מטייל שטרם שילם את דמי הרישום, ייחשב כמי שהביע עניין בטיול ולא כמי שנרשם אליו בפועל והחברה תהיה פטורה מלשמור עבורו מקום בטיול.
מטייל ששלח טופס הרשמה ושילם את דמי הרישום לטיול מבטא בכך את הסכמתו המלאה והמפורשת לתנאים המפורטים בדף הרישום, במנהלות הטיול ובנספח זה.
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב לקבל מטייל לקבוצה על פי שיקול דעתה הבלעדי וללא צורך לנמק את עמדתה.
דמי רישום ותנאים לביטול
ביטול על ידי החברה
יציאת הטיול מותנית בהרשמה של מספר מטיילים מינימלי, כפי שנקבע בדף מנהלות הטיול. החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל טיול עד 21 יום לפני יציאתו אם עד אותו מועד לא יירשמו מספר מטיילים כנדרש.
במקרה זה תחזיר החברה את מלוא התשלום ששולם לה בגין הטיול. החברה לא תשלם פיצוי בגין ביטול כאמור לעיל. 

ביטול על ידי המטיילים 
כמפורט במנהלות הטיול/ למען הסר ספק מובהר כי בכל מקרה, בביטול במהלך 2 ימי עבודה מלאים, קודם מועד יציאת הטיול ואילך, המטייל חייב לשלם לחברה את מלוא מחיר הטיול ואין נפקות להודעה מטעמו על ביטול השתתפות בטיול בשלב זה. בכל מקרה של ביטול הטיול מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו התשלומים אשר שולמו מראש בגין הטיול כגון: אשרות (ויזות), מסי נמל, היטלי ביטחון, מס דלק, כרטוס וכיוב'. כל סכום ששילם המטייל והוא זכאי להשבתו יוחזר בערכי דולר/יורו ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול. סכומים ששולמו באמצעות כרטיסי אשראי, יוחזרו על יד חברות האשראי בערכם השקלי כפי ששולמו על ידי הלקוח ובהתאם לנוהלי חברות האשראי. הודעה על בטול תקפה רק אם נתקבלה בכתב בלבד (לרבות פקסימיליה ודואר אלקטרוני) שתימסר במשרד החברה. מועד הביטול ייחשב מרגע (יום ושעה) מסירת ההודעה כאמור.
מחיר ומספר ימי הטיול
מספר ימי הטיול כולל את יום עזיבת הארץ ואת יום החזרה אליה גם אם בימים אלו לא נכללות תכניות טיול.
שונה מספר ימי הטיול מסיבה כלשהי, יעודכן מחיר הטיול בהתאם לשינוי.
מובהר בזאת כי עדכון מחיר הטיול לא יהיה באופן יחסי למספר ימי הטיול ששונה, אלא בהתאם לעלויות שיהיו כתוצאה מהשינוי.
מחיר הטיול יעודכן גם אם יחולו שינויים במיסי הנמל, בהיטלי הדלק, בהיטלי הביטחון, באשרות כניסה, במחירי חברות התעופה והרשויות המוסמכות וכדומה. ההפרש ישולם על ידי המטיילים.
מחיר הטיול הוא לאדם בחדר זוגי ולקבוצה שגדלה נקבע כמפורט במנהלות הטיול .
חדר ליחיד
החברה תשתדל לשבץ בן זוג לנרשם בודד המעוניין בכך. אם לא יתאפשר שיבוץ כזה, המטייל ישלם תוספת לחדר יחיד.
ברוב בתי המלון חדר ליחיד אינו זהה בגדלו לחדר זוגי. במהלך הטיול ייתכנו מקומות בהם אי אפשר לספק חדר ליחיד, בחישוב תוספת ליחיד בחדר נלקחה עובדה זו בחשבון.
מיסים והיטלים
בטיסות בהן קיימים מיסי נמל אשר לא נכללו במחיר הטיול ישולמו מיסי הנמל על ידי המטיילים. מידע מוקדם על כך יינתן למטיילים בשעת התדרוך לקראת הטיול.
מחירים סופיים של מסי נמל ודלק בטיסות סדירות מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. הכירטוס הקבוצתי מתבצע לכל אנשי הקבוצה ביחד.
זיכויים והחזרים
לא יינתן כל זיכוי/החזר למטייל אשר יבחר לא לעשות שימוש באחד ו/או יותר מהשירותים המוצעים במסגרת תכנית הטיול לרבות, טיסות, נסיעות, טיולים, ארוחות, העברות, בתי מלון, מופעים וכל פעילות אחרת הכלולה במחיר הטיול.
החזרים כספיים לנוסע הזכאי להחזר יעשו בתוך 30 יום ממועד הביטול והם יבוצעו: בשקלים על פי ערך המטבע בו בוצע התשלום על ידי המטייל.
טיסות בנפרד מהקבוצה וטיסות קבוצתיות
מי שבוחר שלא לטוס בטיסות המאורגנות על ידי החברה, בין אם בכולן ובין אם בחלקן יחויב בתוספת Non Flight .ו-Divide
החברה תסייע ככל האפשר למטייל שירצה לטוס שלא בטיסות הקבוצתיות, אולם לא תחול עליה כל אחריות בגין איחורים ותקלות בטיסות האלו, שתוצאותיהם הפסד ימי טיול ו/או הוצאות נוספות. במקרים מסוימים בהם טיסות הפנים כלולות במסגרת עסקה הקשורה בטיסה הבינ"ל, יידרש הנוסע הפוגש את הקבוצה בנקודת התחלת הטיול לרכוש את טיסות הפנים במחיר מלא ובנפרד. לא יינתן זיכוי למטיילים אשר אינם טסים עם הקבוצה בגין לילות הניתנים על ידי חברת התעופה בהלוך וב/או בחזור.
מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון 
כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. לתשומת לבכם, בכל חברות התעופה נדרש מספר מינימלי של טסים באותם תאריכים (תאריך יציאה ותאריך חזרה), על מנת לקבל מחיר קבוצתי. אי עמידה בתנאי חברת התעופה תגרום לכרטוס אינדיבידואלי שמחירו גבוה יותר ממחיר הטיסה הקבוצתית. מחירו הסופי נקבע בעת הכרטוס עצמו, המחייב תשלום מלא עבור הכרטיס במועד הנפקתו.
מקומות ישיבה מוזמנים מראש 
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות....
הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה 
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.
שינויים
היה ויחולו שינויים של הרגע האחרון, הן ע"י חברות התעופה והן ע"י גורמים בחו"ל הקשורים לטיול, יחולו שינויים גם בתכנית הטיול - לפני היציאה או במהלכו - כמיטב הבנתם המקצועית של ספי בן יוסף והמלווה המקומי.
לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות (טקסים, אירועים פולקלורים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד') וכן עקב שיקול דעתו של ספי בן יוסף והמלווה המקומי בשטח.
שינויים בלוח הטיסות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם עלות הטיול.
דרכון, אשרות, חיסונים, תרופות ועוד
דרכונים: יש להצטייד בדרכון בר תוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה המיועד לכניסה לארצות המתוירות. הוצאת דרכון והארכתו באחריות המטייל בלבד. יש לדאוג כי בדרכון יהיו לפחות 3 דפים ריקים. 
אשרות: החברה אינה אחראית לכל נזק או הוצאה הנובעים מביטול או שינוי הטיול בגלל בעיות בהנפקת אשרות הכניסה מכל סיבה שהיא. באחריות המטיילים לעמוד בלוח הזמנים שנקבע להעברת הטפסים והדרכונים להוצאת האשרות. החברה לא תהיה אחראית לאי קבלת אשרה כתוצאה מקבלת טפסים ודרכונים במועד מאוחר יותר ממה שנמסר למטיילים.
חיסונים: החברה מנועה מלתת מידע על חיסונים. לפיכך, על המטיילים לברר בלשכות משרד הבריאות מה הן ההנחיות לחיסונים בארצות המתויירות.
תרופות אישיות: באחריות המטייל בלבד. 
עישון: לא יותר עישון בטיולים בשעת הנסיעה ובחללים סגורים.
בטוח: חלה חובה על כל מטייל לבטח עצמו בבטוח בריאות ומטען. החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל במהלך הטיול עקב תאונה, גניבה, אבידה נזק וכיו"ב. כמו כן, מומלץ לקנות פוליסת בטוח המכסה פעילות אתגרית וכוללת פינוי בהיטס. יש לוודא שפוליסת הבטוח מכסה מקרי ביטול.
בתי מלון
דירוג בתי המלון ומקומות הלינה בטיול נקבע ע"י גורמי התיירות בארצות המתויירות.
חילוקי דעות
במקרה של מחלוקת, סמכות השיפוט המקומית תהיה לבתי המשפט של העיר ירושלים בלבד.

 
 
קראתי את האמור לעיל ואני מסכים לכל האמור במסמך ולתנאים המפורטים בו.ידוע לי כי המחירון ותוכנית הטיול, המנהלות והתנאים הכלליים בצירוף דפי המידע לנרשם מהווים את הסכם ההתקשרות בין החברה למטייל. ידוע לי כי מילוי טופס הרשמה כמוהו כחתימה על מסמך זה.
 
בנוסח שהובא לעיל נקוטה לשון זכר יחיד מטעמי נוחיות לשונית בלבד וההתחייבות חלה על גברים ונשים כאחת וללא הבדל.
 
נספח לתנאים הכלליים
חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" מארגנת מדי פעם טיולי הרפתקאות. את הטיולים האלה מדריך ספי בן יוסף או מי מטעמו.
טיולי הרפתקאות, כפי שמארגניהם ומפעיליהם בכל חברות התיירות בעולם המערבי מגדירים, הנם טיולים או מסעות (השמות נבחרים משיקולים שיווקיים – מסחריים), שנבנו מראש כתמהיל של ביקורים במקומות ידועים, או בכאלה המוגדרים כ"קלאסיים" ו"תיירותיים", עם ביקורים, או הליכות ברגל ("טרק" בעגה המקצועית), במקומות ובמסלולים שאינם מוכרים לקהל היעד, אשר נרשם לטיול כזה.
טיולים כאלה גם כוללים אטרקציות שונות בעלות אופי הרפתקני, כגון טיולי ג'יפים, טרקים מדבריים, שיט נהרות (Rafting או Canoeing ב"מים לבנים"), טיפוסי הרים, גלישות מצוקים וקניונים, גלישות אוויריות (HANG GLIDING), שחיה במים ארקטיים, אופנועי שלג, רכיבה על סוסים, פרדות, חמורים, גמלים, לאמות, יענים ועוד.
מתוך שהיכרותם של המטיילים הישראלים – ובעקר של כאלה אשר חשופים לטיולים "גיאוגרפיים" או ל"טיולי עומק", כאותם אלה המשווקים בארץ על ידי חברות בעלות התמחות מיוחדת - עם מפת התיירות העולמית התרחבה והתעמקה בשנים האחרונות, הרי שדרישת מטיילים אלה מכל טיול, הופכת לתובענית יותר, לא רק בתחום תנאי ההלנה ושרותי הקרקע השונים, אלא ובעיקר, הטיול "נדרש" להציב סטנדרטים גבוהים מאד בתחום המיוחדות של המסלולים, הביקור במקומות בעלי ניחוח וגוון של ריחוק, ניתוק, בלתי שגרתיים ובעיקר כאלה שאין מרבים לטייל בהם, ואפשר לחזור הביתה עם חוויות יוצאות דופן בסל האישי.
בטיולי הרפתקאות של חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" בחו"ל, כאלה שאורגנו ישירות ובאופן בלעדי ע"י החברה, וכאלו שהחברה בצעה במשותף עם חברת תיירות מוכרת נוספת, או יותר, יוצאים על פי רוב כמלווי הטיולים, ספי בן יוסף עצמו ו/או גם מדריכים ותיקים בישראל, שיש להם נסיון רב שנים ויכולת מוכחת בהולכת טיולי הרפתקאה ואתגר במקומות שונים בעולם, עם קהל מגוון. מלווים/מדריכים אלה נדרשים להתמודד עם הקושי הפיזי שמציב הטיול, עם המתח הבלתי פוסק של תנועה במקומות זרים ולעתים בלתי מוכרים וכמובן של ניהול הקבוצה וקריאת צרכיה, ובעקר על רקע מיוחדותו של הטיול.
מאחר שאין כל אפשרות שמלווה/מדריך של טיול – ויהי זה הותיק והמנוסה ביותר – יכיר כל צעד ושעל בנתיב הטיול, עושה חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" שימוש מושכל בשרותים הניתנים בכל ארץ בנפרד, על ידי מפעילי התיירות המקומיים, במיוחד באשר על פי החוק המקומי בארץ היעד של הטיול – וכך המצב במרבית מדינות היעדים של טיולי הרפתקאות - רק הם רשאים להוליך קבוצות תיירים באתרים ובמסלולים (ולא משנה אם הגדרתם "קלאסים" "תיירותיים" או "בלתי שגרתיים" או "הרפתקניים").
בשלב תכנון הטיול מנחה חברת התיירות המקומית את חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" ביחס לתשתית החוקית העדכנית המחייבת, מעבר לעניינים התיירותיים ה"שגרתיים" כגון שירותי התיירות המוצעים, מלונות, אוטובוסים, אתרים, וכיו"ב, החברה בישראל פועלת בהתאם, ומנחה את מלווה/מדריך הטיול בעניינים אלה.
הדרישות העיקריות מן המלווה/המדריך הישראלי הן להיות בעל תושיה ולהתייצב לצד המטיילים בהסבר בשפה העברית, בתרגום ההנחיות – אם ניתנות, ולגייס ולהפעיל את יכולותיו וכושר האלתור שלו במקרה הצורך.
מלווה הטיול, בהגדרה, אינו נדרש להכיר כל כנסיה או מסגד במסלול הטיול, או כל שביל ועיקול דרך, כך גם בטיול סוסים - אין המדריך נדרש להיות פרש מיומן, בהתמודדותו עם מעבר בג'ונגל - אין הוא חייב להיות בוטנאי של אזורים טרופיים, ובטיולי ראפטינג - אינו נדרש להיות בוגר חיל הים.
מלווה/מדריך הטיול, על פי חוקי התיירות של מרבית המדינות שהן יעדי תיירות ההרפתקאות, אינו אלא אחד מן התיירים המטיילים, ואין הוא רשאי לפעול כמדריך, על פי המקובל והנדרש ממדריך בישראל.
האחריות להובלת הטיולים בארצות היעד הללו היא על הצוות המקומי או המדריך מקומי, שהם בעלי נסיון והרשאה רשמית וממוסדת. יתרה מכן – על המלווה/המדריך הישראלי חלה החובה להישמע להנחיות הצוות המקומי, ולמלא אחר סעיפי החוקים והתקנות המקומיים, כפי שאלה מובאים לידיעתו על ידי הצוות המקומי.
יש להדגיש, כי גם אם מלווה טיול מכיר יעד מסויים או פעילות אתגרית מסויימת, משום שביקר או ביצע אותם בעבר, הוא לעולם אינו יכול להכירם ברמה שמכיר אותם המדריך המקומי. מזג האויר – הן בהווה והן בעבר הלא רחוק - יכול להביא לשינויים משמעותיים, תנאי גלישה עשויים להשתנות באורח קיצוני, עונות השנה משפיעות, חלים שינויים כתוצאה מפעילות אנושית, וכיו"ב.
כך למשל הליכה בקניון בתחום שמורת טבע עשויה להיות שונה לחלוטין לפני שיטפון ואחריו, פקחי שמורת טבע וגנים לאומיים עשויים לסגור שביל מסויים ולהפנות מטיילים לשביל אחר, וכיו"ב. זהו תחום אחריותו של המדריך המקומי.
בתחומי רוב שמורות הטבע או הגנים הלאומיים, שבהם התיירות מוסדרת ומאורגנת, אסור לקבוצה כלשהי, לטייל במסלולים בלתי שגרתיים ללא ליווי של מדריך או פקח של השמורה או הגן הלאומי, או ללא מדריך מקומי, המורשה על ידי הרשויות המתאימות.
בכל מקרה, מצופה ממלווה/מדריך של טיול, להתעדכן אצל הצוות המקומי, הרשויות המוסמכות והמדריך המקומי בדבר תנאי היעד.

ספי בן יוסף | טיולים מאורגנים בעולם
הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי
loading
הרשמתך לטיול בוצעה בהצלחה.
ניצור עמך קשר בהקדם.
פרטיך כבר קיימים במערכת.
יש להכנס דרך "כניסה ללקוחות קימיים" או לפתוח חשבון חדש.
המערכת אינה יכולה לקבל את הרשמתך, נסה במועד מאוחר יותר.
פרטי הנוסעים ע"פ הדרכון
יש למלא פרטי הנוסעים כפי שהם מופיעים בדרכון באותיות לועזיות גדולות.
הדרכון חייב להיות בתוקף לפחות 6 חודשים מתאריך יציאת הטיול חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" אינה אחראית על שיבוש בהנפקת כרטיסי טיסה ושירותים נוספים בגין מילוי לא נכון/לא מלא של הטופס.
נוסע 1
מלא פרטים
מספר דרכון
תאריך הוצאה
בתוקף עד
נייד
דואר אלקטרוני
בחר סוג חדר
בחר אוכל בטיסות/טיול:
אני חבר במועדוני התעופה הבאים:
הוסף עוד חברת תעופה
נוסע 2
מלא פרטים
תואר
שם משפחה
שם פרטי
תאריך לידה
מספר דרכון
תאריך הוצאה
בתוקף עד
נייד
דואר אלקטרוני
בחר אוכל בטיסות/טיול:
אני חבר במועדוני התעופה הבאים:
הוסף עוד חברת תעופה
פרטי המזמין *נא למלא בעברית
רחוב
מספר
ישוב/עיר
מיקוד
טלפון בבית
איש קשר למקרה חירום
טלפון איש קשר
הערות:
* שליחת טופס ההרשמה מהווה אישור להסכמתי לכל האמור במסמך התנאים הכלליים של חברת ספי בן יוסף בע"מ
הנני מאשר/ת קבלת דיוור מחברת ספי אריאל בן יוסף בע"מ
תמונה-נוף

לקבלת דיוור אלקטרוני

תודה רבה על הרשמתך
המערכת אינה יכולה לקבל את הרשמתך, נסה במועד מאוחר יותר